Artikel i Aftonbladet
maj 21st, 2008
Aftonbladet har publicerade i dag en artikel som handlar om en ny undersökning som visar att allt fler unga tror att det är möjligt att förändra sin ekonomi till det bättre. I artikeln så talar de bland annat med mig och några andra. När media uppmärksammar bloggen trillar det alltid in lite nya läsare så jag tänkte som tidigare rekommendera alla nya besökare att läsa ”om mig”-sidan innan ni börjar att kommentera. På så vis tror jag att en hel del vanliga misstag som lätt uppstår när man bara läst om bloggen i någon artikel kan undvikas. Ni finner om mig sidan här:
Om mig
Jag kan även rekommendera att ni läser detta inlägg som jag skrev vid ett tidigare tillfälle då media gjorde så att många nya besökare trillade in:
Kort sammanfattning av bloggen
Ett litet misstag de gjort i intervjun när dom citerar mig är att dom skriver inkomster men vad jag sa var passiva inkomster.
I övrigt så vill jag hälsa alla nya läsare varmt välkomna oavsett om ni tycker att bloggen verkar intressant eller om ni redan på förhand hatar den.
Postat i följande kategori/kategorier: Bloggen

39 Comments Add your own
1. Sal | maj 21st, 2008 at 12:29
Gulligt, men ekonomiskt oberoende tror jag du kommer att ha svårt att bli
2. Patrik | maj 21st, 2008 at 12:29
Kul att det skrivs om dig men det börjar bli lite många ”Det skrivs om mig”-blogginlägg. Skippa det och fokusera på det som är intressant istället.
3. Daniel | maj 21st, 2008 at 12:41
Hur mycket tjänar du på din blogg?
4. Magnus Hedman | maj 21st, 2008 at 14:24
”Den starke skulle ha rätt att fritt konkurrera ut den svage. Därmed förde han den gudibehaglig gärning, och stod i samklang med utvecklingen. Ty när de svaga gick under, blev det ju de starka, som genom urvalets lag bar utvecklingen vidare.
Men vilka var de starka? Var det de mest kultiverade, de med den högsta moralen, det största snillet? Nej, det var bedragarna, de mest hänsynslösa, männen utan hjärta och medkänsla. Krävs det någon andlig överlägsenhet för att köpa upp brödsäd och lagra den medan tiotusenden svälter? Nej, för det krävs blott en god portion hjärtlöshet. Men det går att tjäna miljoner på det.
Det är rovdjursmoralen upphöjd till bärande ideal.”
Martin Andersen Nexø ur ”Nu – eller aldrig”.
5. Mattias | maj 21st, 2008 at 15:13
Sal. Tyvärr har du nog rätt.
För dig är det svaart att blir rik,
men Jakob kommer troligen bli det.
”If you believe you can accomplish something, you are probably right. If you believe you cannot, you are absolutely right”.
Medelsvensson har inkomster för att kunna bli rik.
Men pga hög latte-faktor (David Bach) saa slösas pengarna bort. Paa aftonbladet, saag jag att ett par fraan lyxfällan spenderade 18000 kr paa cocacola per aar.
Paa 5 aar hade de kunnat spara ihop nästan 100000.
Med sunda investeringar är det möjligt att 2-10 dubbla den summan.
”I’ve found that luck is quite predictable. If you want more luck, take more chances. Be more active. Show up more often.”
Brian Tracy
Sedan jag började med investeringar saa faar jag erbjudande hela tiden. Första steget är att läsa paa, och börja umgaas med likasinnade. Sedan börjar erbjudandena söka upp dig.
De flesta millionärer kan bli rika paa nytt paa 2-3 aar om de skulle börja om fraan 0.
De har kunskaperna och kontakterna,
men framförallt personligheten.
Kontakterna faar man när man umgaas med likasinnade.
Kunskaperna faar man genom studier och erfarenhet.
Genom att vara positiv och disciplinerad,
gaar det sedan fort.
Jag själv är paa god väg att bli rik.
6. Patrik | maj 21st, 2008 at 15:15
Nu börjar det gå över styr, samma sak hela hela tiden.
Det skrivs om mig, om mig, det skrivs om mig, om mig, läs om mig.
Pinsamt när du står där och glassar i en kavaj utan ha något vettigt att säga, vem som helst skulle kunna sagt de där du lirkat ur dig.
Jag har tröttnat, och lämnar här med din blogg som jag besökt 4-5 gånger om dagen i 2 års tid.
7. Patrik | maj 21st, 2008 at 15:22
Fan! Livet är kort, varje dag utan upplevelse är en dag som inte sätter några spår, det vill säga en dag som inte fanns.
Glöm inte de när du sitter där och hankar dig fram bara för att ”bli rik”. Äckligt, på riktigt.
8. Patrik | maj 21st, 2008 at 15:24
Helt ok att drömma men ännu bättre om man har en trovärdig plan för hur man ska lyckas, annars blir man bara en patetisk snackpåse utan innehåll.
9. Lars | maj 21st, 2008 at 18:43
jag tycker din blogg är kul, en sån här blogg hade varit intressant om någon som faktiskt på riktigt är ”rik”, du väcker min humor men knappast mitt intresse. Om du blir rik så går jag på vatten, men man får ju leende på läpparna så fortsätt skriv, du blir ju inte fattigare av det iaf. lycka te!
10. Cashaupp | maj 21st, 2008 at 19:09
Alla heter Patrik?
11. Charlie | maj 21st, 2008 at 19:15
Intressant definition av ekonomiskt oberoende i artikeln – inkomsterna skall vara större än kostnaderna
Korrekturläsning skadar sällan
Kul att du får uppmärksamhet Jakob.
mvh Charlie
12. Björn | maj 21st, 2008 at 21:14
Se där … då kom han ut med både efternamn och bild.
Men du … knäpp upp sista knappen på skjortan
13. Maria | maj 21st, 2008 at 23:12
Verkar komma en del avundsjuka kommentarer
Surfade för ca en vecka sedan in på din blogg via Finnanskvinnans blogg. Har suttit och läst inlägg efter inlägg nu varje dag och tycker det är oerhört intressant.
Tror absolut du kommer att bli ekonomiskt oberoende. Hoppas själv kunna bli det men tror det kommer att ta längre tid för mig.
Tack för intressant läsning!
14. Jakob | maj 22nd, 2008 at 00:41
Patrik 1:
Det är möjligt att du har rätt, lite svårt att avgöra vad som är för mycket bara.
Av de senaste 30 inläggen (orka inte räkna längre) så har 4 handlat om detta. Det är alltså för mycket?
Det finns dock två viktiga anledningar till att dessa postas. Det första är att ganska många läsare faktiskt brukar villa läsa/se/höra när man är med i media.
Vid flera av dessa tillfällen så har jag ju inte ens vetat om det själv (har endast ställt upp på tidningsintervju 3 gånger sedan bloggen startades 2006 och har tackat nej till massor av saker, tidningar, tv, radio) utan media har skrivit om mig utan att tala med mig (dom har fått tag i material genom att prata med andra, läsa lite i bloggen, sno från vad andra skrivit och liknande). Så ofta är det genom just läsarna som jag får reda på att jag är med någon stans i media.
Sedan är det som så att varje gång bloggen nämns i media så dyker det upp MASSOR av nya besökare. Det tycker jag är jättekul. Men det finns två problem med detta:
1. Jättemånga mailar mig eller kommenterar i bloggen enbart baserat på vad de sett i media, utan att först ha läst bloggen eller min presentation. Det medför massor av missuppfattningar och felaktiga tolkningar som jag måste svara på, förklara etc etc.
2. Jättemånga nya milar mig med frågor som de direkt skulle få svar på om de först läste lite i bloggen.
Jag kan utan problem få 100 – 200 mail/kommentarer en dag bloggen är med mycket i media. Det är fantastiskt roligt men samtidigt tar det enorm tid, många mail och kommentarer tar faktiskt flera minuter att besvara. Jag har bara nu i kväll suttit i snart två timmar och då har jag ändå 20 mail/kommentarer kvar att gå igenom och svara på.
Att gå ut som i dag och posta ett inlägg där man tydligt hänvisar nya besökare till att först läsa infosidan och sedan den korta sammanfattningen av bloggen minskar kraftigt antalet missförstånd och antalet frågor där svaret finns tydligt i bloggen, detta kan vara skillnaden på om jag får 100 eller 50 mail och kommentarer bestående av dessa missförstånd och frågor.
Har du något bra förslag på hur jag annars ska lösa detta så tar jag tacksamt emot det.
15. Jakob | maj 22nd, 2008 at 00:52
Sal:
Motivera!
16. Jakob | maj 22nd, 2008 at 00:54
Daniel:
Inte mycket. Målet har aldrig varit att tjäna pengar på bloggen. Tackar därför också nej till de flesta sponsorserbjudanden jag får (skulle gissa på att jag tackar nej till 70% av erbjudandena). Tar endast in sådant som känns relevant och vettigt för målgruppen. Tex företagande.se bannern som du finner till höger.
17. Jakob | maj 22nd, 2008 at 00:57
Patrik 2 (en annan person som skriver de tre sista kommentarerna här med namnet Patrik än den som skrev den första om jag fattat det hela rätt):
Nu börjar det gå över styr, samma sak hela hela tiden.
Det skrivs om mig, om mig, det skrivs om mig, om mig, läs om mig.
Det är möjligt att du har rätt, lite svårt att avgöra vad som är för mycket bara. Av de senaste 30 inläggen (orka inte räkna längre) så har 4 handlat om detta. Det är alltså för mycket?
I övrigt så läs svaret jag gav till Patrik 1 på en liknande fråga, särskilt om den delen kring varför jag postar detta (100 – 200 kommentarer/mail) och kom gärna själv med egna kreativa och konstruktiva förslag på hur jag ska lösa problemet som jag skriver om där. Ett alternativ skulle såklart vara att göra som flera av de riktigt stora bloggarna gör, sluta svara på kommentarer, men det är verkligen inte väg jag vare sig vill eller tänker gå.
Pinsamt när du står där och glassar i en kavaj utan ha något vettigt att säga, vem som helst skulle kunna sagt de där du lirkat ur dig.
När jag var på jobbet i måndags så ringde plötsligt min mobil. Det var någon som presenterade sig och sa att denne kom från Aftonbladet, frågade om det var jag som hade den här bloggen och när jag svarade ja så frågade han om han fick ställa några snabba frågor. Direkt där på jobbet över mobilen utan förberedelse så ställde han ett gäng frågor under ett antal minuters tid vilka jag gjorde mitt bästa att besvara. Av hela den intervjun så har de valt att lägga in ett par citat. Alla mer eller mindre tagna ut sina sammanhang utan mina förklaringar och motiveringar.
Jag har lite svårt att förstå vad det är för vettigt jag borde ha sagt som det eventuellt kanske hade kommit med lite av som ett citat på några ord av denna längre mening?
Kom gärna med lite förslag på vad jag borde ha sagt, hur du tycker att jag skulle ha besvarat frågorna, jag är alltid öppen för konstruktiv kritik och uppskattar verkligen om du eller andra människor hjälper mig att bli bättre.
Sedan så undrar jag vad du menar med att stå och glassa i kavaj? Direkt när intervjun var klar frågade han om han kunde skicka en fotograf i kväll och ta bild vilket jag accepterade. Fotografen skulle komma till Uppsala och träffa mig på stan vid kl 20:30, klockan 21:00 skulle jag vara på en middag och jag var dessutom uppbokad innan. Så blev till att tokskynda sig hem efter jobbet, duscha och byta till lite fräshare kläder, iväg på det jag skulle göra innan, sedan direkt till stan och bli fotad för att därefter försenad skynda sig till middagen.
Vad tycker du att jag borde haft på mig? Jag har varit med på bild i tidning de tre gånger jag stället upp på intervju. En gång hade jag jacka eftersom vi var utomhus och det var kallt, en gång hade jag en vanlig tröja eftersom vi var hemma hos mig och den här gången hade jag kavaj för att det var lite varmare och vi var inomhus. Vilka är de rätta kläderna att ha på sig om man är med på bild? Har jag gjort fel som haft olika kläder på mig när jag tex varit inomhus och utomhus?
Sedan så undrar jag hur man kan glassa i en kavaj som är flera år gammal och dessutom lite trasig tillsammans med ett par jeans som kostade 200 kr?
Jag har tröttnat, och lämnar här med din blogg som jag besökt 4-5 gånger om dagen i 2 års tid.
Det tycker jag såklart är väldigt tråkigt men samtidigt en del av vardagen. Det är helt omöjligt att skriva så att det passar alla och intresserar alla. Dessutom så är det ganska ovanligt att man följer en blogg för alltid. I alla fall när jag ser till mig själv så när det gäller bloggar och webbsidor så följer man vissa intensivt under perioder, allt från dagar till år men förr eller senare så tröttnar man. Ibland tillfälligt och ibland permanent.
Skulle du i framtiden ändra dig och få ett sug efter bloggen igen så är du varmt välkommen tillbaka, i annat fall så hoppas jag att du får ett riktigt gott liv både på det ekonomiska planet och på alla andra plan som är så mycket viktigare än ekonomi.
Fan! Livet är kort, varje dag utan upplevelse är en dag som inte sätter några spår, det vill säga en dag som inte fanns.
Håller helt med, mitt mål med livet har alltid varit att ha så kul som möjligt.
Glöm inte de när du sitter där och hankar dig fram bara för att “bli rik”. Äckligt, på riktigt.
Hankar mig fram bara för att bli rik? Skulle inte falla mig in, jag gör endast vad jag trivs med och tycker är roligt. Att bli rik i sig är ingen självändamål för mig, vad som är relevant för mig är de saker som rikedom medför. Saker som frihet, trygghet och möjligheten att hjälpa andra.
Helt ok att drömma men ännu bättre om man har en trovärdig plan för hur man ska lyckas, annars blir man bara en patetisk snackpåse utan innehåll.
Eftersom du läst min blogg 4-5 gånger om dagen i 2 års tid så antar jag att du inte menar mig för då vet du garanterat att jag har en väldigt tydlig och trovärdig plan för hur jag ska lyckas. Det har jag i detalj beskrivit. Den består av två delar varav den första är sparande och investerande, den kan inte misslyckas, men den kommer att ta väldigt lång tid. Där får man titta på 20 – 50 års tid. Den andra är genom egenföretagande, där skulle jag redan i dag kunna överleva på mitt företag om jag var tvungen, målet är att senast det år jag är 35 tjäna mer från mitt företag än från mitt vanliga jobb.
Däremot har jag aldrig haft som mål att bli rik så fort som möjligt. Jag tror heller inte att den som är rikast när den dör vinner.
18. Jakob | maj 22nd, 2008 at 01:24
Mattias:
Tackar och bockar för de väl valda orden. Du verkar tycka och tänka samt ha mer eller mindre exakt samma inställning som jag.
19. Jakob | maj 22nd, 2008 at 01:31
Cashaupp:
Enligt SCB så kommer Patrik på plats 55 när det gäller de mest populära namnen i Sverige! =)
20. Jakob | maj 22nd, 2008 at 01:32
Charlie:
Tackar! Känns som att det vore på tiden att du och Christoffer fick lite mer uppmärksamhet i media med, ni besitter ju trots allt en viss expertkunskap som flera av oss andra ekonomibloggare inte besitter när det gäller aktier.
21. Jakob | maj 22nd, 2008 at 01:35
Björn:
Hade tyvärr inte mycket inflytande över hur kläderna skulle sitta. Hade kanske kommit undan med uppknäppt shortknapp, det hade jag tidigare gångerna jag var på bild i media men tex när det gäller kavajen så tycker jag personligen att det ser märkligt ut med knäppt kavaj utan slips och kostymbyxor, hade betydligt hellre haft den öppen (vilket är hur jag hade den innan och efter fotograferingen). Men man får ju anpassa sig efter var fotografen säger, han ska ju vara experten!
22. Jakob | maj 22nd, 2008 at 01:39
Lars:
Jag är glad att jag kan roa dig och även jag skulle mer än gärna läsa bloggar av folk som redan var rika, entreprenörer och skickliga investerare.
Ser fram emot den dagen du ska gå på vatten, blir om ca 20 – 50 år skulle jag gissa på!
23. Jakob | maj 22nd, 2008 at 01:44
Maria:
Tackar och bockar!
Du får tänka på att när det gäller ekonomiskt oberoende så är det ju i mångt och mycket olika från person till person vad som är ekonomiskt oberoende för just en själv. Om vi läser kommentarer här så ser vi att det för vissa handlar om att leva jeetsetliv medan det för andra handlar om att kunna leva ett ”normalt” liv som man trivs med.
För mig handlar det om det senare och det kommer mitt företag att bidra till. Jag kanske inte blir rik där men det kommer ge mig passiva inkomster som överskrider de utgifter jag har med den levnadsstandarden jag har i dag.
Däremot kommer det troligtvis att ta väldigt många år innan jag blir rik.
24. Anders | maj 22nd, 2008 at 07:58
Jakob det kanske är dags att börja skriva om din verksamhet på riktigt á la dan.se. Något som jag har varit inne på tidigare när jag har kommenterat här. Nu har vi läst som sagt massor om uppmärksamheten kring dig, böcker som du läser och lite om hur din ekonomi växer.. Som du märker på inläggen så har dina trogna besökare kanske börjat lessna lite på att du aldrig riktigt kommer till mittpunkten av dina idéer. Kanske det är så att du bluffar eller är du extremt smart att du i det fördålda bygger på nått stort som du släpper som en bomb på bloggen sen.. inte vet ja.. men en önskan är att du tar fokus under några inlägg där du skriver mera djupgående om ditt företag,domäner du äger,inkomster från annonser och hur planerna ser ut för framtiden.. Bloggen är bra men det känns som det hela tiden fattas något.. som om du bär på en hemlighet som du inte vill berätta =)
25. Carro | maj 22nd, 2008 at 14:16
Bästa Bloggare!
Jante har visat sig – kan tänka mig att det sticker i ögonen på en del att du verkligen gör ngt vettigt av din fridtid
Men som sagt är all PR bra PR… Att de är inne och skriver av sig på din blogg visar ju eg. bara att de är intressreade…
O så till lite konstruktriv kritik:) Jag tycker bloggen är superaktuell – unga människor som motiverar andra unga människor… Men ibland – särskillt på senare tid – känns det som att det är lite tunt med nytt material – och att sådana inlägg som ”ditt namn” etc är ngn slags utfyllnad. Att du är med i tidningen är possitivt, även att du behöver informera nya läsare o ”hälsa dessa välkomna”. Som sagt har jag under senaste tiden just märkt av att materialet halkat efter…
Ang. media så är man rätt utlämnad… Men be dem gärna (om du inte redan gör det) att få läsa artikeln innan den går i tryck. Är det ngt du inte instämmer med/ej uttryckt, säg bara att detta ej står för dig – så brukar de ändra… (Dock har de ofta en redan bestämd vinkling och använder endast dina kommentarer för att fylla i… det är iallafall min erfarenhet…)
Kör hårt nu Jacob, följer dig på din resa!
26. mikael olsen | maj 22nd, 2008 at 16:24
Roligt att se hur jantelagen verkligen visar sitt ratta jag har.. jag foljer sjalv bloggen av jakob valdigt ofta, laser också alla inlagg och faktum ar att jag skiter i om jakob blir rik, jag hoppas att han blir det men det forbattrar inte min situation ett dugg.. en anledgning for att jag foljer den ar for att han tar upp vasentliga grejer, diskuterar och ger mig idéer..
Så slutlligen, varfor sitta och sukta over hur hans privata ekonomi ser ut nar ni kan ta del av hans tankar, for det ar val det en blogg ar till for i slutandan?
mvh micke
27. Destinationmiljonär | maj 22nd, 2008 at 16:31
Roligt att det har börjat komma massa artiklar om dig. Stor kändis nu
Håller dock med det Anders och Carro skriver.
28. Largo | maj 22nd, 2008 at 18:16
Kul att se vad som hände med nivån på kommentarerna samtidigt som din blogg fick uppmärksamhet på aftonbladet
. Jag är imponerad över att du ens tar dig tid att svara på vissa trolls inlägg.
Ni som inte tror att det går att bli ekonomiskt oberoende, läs vad Jakob skrivit om Ränta på ränta och experimentera lite med kalkylatorn här på sidan.
http://www.hurjagblevrik.se/rantans-kraft-%e2%80%93-compound-interest/
Jag vet att jag kommer att vara ekonomisktoberoende när jag fyller 40 (Idag är jag 22) förutsatt att min livssituation inte förändras på pass mycket att jag tvingas dra ner mycket på mitt sparande.
29. Mattias | maj 22nd, 2008 at 23:41
Det här med pengar sticker alltid folk i ögonen.
Det är inte fult att tjäna pengar.
Warren Buffet, en av de rikaste i världen skänkte bort hela sitt livsverk. Bill Gates ger bort otroliga summor. Oprah ocksaa. Det är maanga som ger donationer anonymt.
Oprah byggde en skola i sydafrika och driver allt med sina egna pengar. Kostar säkert en hel förmögenhet.
Om man har pengar är det lättare att hjälpa andra.
Jag tycker Jakobs blogg är intressant.
just därför att han inte är naagon Guru eller ännu är stormrik.
Siten lockar likasinnade som kan utbyta information och erfarenheter, samt posta tips och länkar.
Visst kan man läsa om Bill Gates eller Richard Brandson (Virgin Records) har skapat sina förmögenheter.
Men det skall mycket till, för att konkurrera ut Bill.
Börja sälja skivor i garaget som Ricky gjorde är lite löjeväckande idag.
De människor som lyckas och har framgaang har maanga personlighetsdrag gemensamt.
* Positiva
* Hög integritet
* Uthaallighet
* Klara maal.
* m.m.
Enligt statistiken saa gaar 9 av 10 nystartade företag i konkurs.
Robert Kiyosaki (Rich Dad), vände det till sin fördel.
Han var beredd att starta 10 för att lyckas.
Ingen vet allt fraan början.
Man faar lära sig paa vägen.
”Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment.”
”An ounze of experience is worth a ton of theory”
Man skall inte vara rädd för att misslyckas.
Man lär sig otroligt av sina misstag.
T.o.m. mer än av framgaangarna, faktiskt.
”Hälften vaagat, hälften vunnet” säger ju det svenska talesättet.
Jakob har fantastiska möjligheter att lyckas. Ni andra som inte ens försöker är garanterade att stanna där ni är.
Jag önskar bara att jag kommit till insikt tidigare (jag är 32 nu).
30. Jakob | maj 23rd, 2008 at 17:26
Anders:
För att svara på din kommentar väljer jag att först citera vad som står på ”Om mig” sidan:
Jag driver sedan ett par år tillbaka ett eget företag dock går mitt företagande i dagsläget väldigt långsamt då jag både jobbar heltid på ett ”vanligt” jobb samt att jag pluggar på universitet med 50% fart. Så enkelt förklarat skulle man kunna säga att 150% av min arbetstid redan är upptagen och utöver det ska jag hinna med både mitt företag, vänner, träning och liknande.
Detta betyder att i dagsläget så kommer inte särskilt mycket av bloggen att handla om mitt eget företag eller entreprenörskap, något som kommer att förändras om några år då jag avslutar mina universitetsstudier samt kanske även börjar jobba mindre tid på mitt vanliga jobb till förmån för mitt eget företag.
Dvs i dagsläget är jag upptagen av andra saker så väldigt lite tid läggs på mitt företag och de projekt jag håller på med är väldigt små och ger någon tusenlapp här och där, inte direkt värt att skriva om. Därför handlar bloggen som jag nämner på min infosida i dagsläget främst om sparande och investerande.
31. Jakob | maj 23rd, 2008 at 17:32
Carro:
Tack för tipsen!
32. Jakob | maj 23rd, 2008 at 17:42
mikael olsen:
Oj! Det du just skrev är mer eller mindre identiskt av hur jag tycker och tänker när jag besöker andra ekonomibloggar.
33. Jakob | maj 23rd, 2008 at 17:42
Destinationmilijonär:
Tack!
34. Jakob | maj 23rd, 2008 at 17:51
Largo:
Önskar att jag hade kommit igång med allt det här när jag var 22 år gammal, då hade jag hunnit mycket längre i dag. Lycka till med ditt investerande!
35. Jakob | maj 23rd, 2008 at 18:04
Mattias:
Bra kommentar!
Själv gillar jag det här citatet av Edison:
”Thomas Edison genomförde över 10 000 misslyckade försök innan han lyckades få en glödlampa att lysa som han ville. Någon frågade han hur det kändes att ha misslyckats så mycket. Han svarade: jag har inte misslyckats? Jag har hittat över 10 000 sätt att inte göra det på!”
36. H | maj 25th, 2008 at 18:01
Jag förstår inte varför folk ska vara så ”Du kommer inte klara det där, det där kan du väl inte osv osv”.
Vad jag vet är de bara dem som sätter upp extremt höga mål som har lyckats. Det skadar aldrig att sikta högt. GO ON!
37. Fredrik | maj 25th, 2008 at 21:02
Trevlig blogg måste jag säga! Tror att många unga verkligen vill bli rika och ser i och med bl.a. Internet att detta är möjligt. Dock är de flesta nog lite för lata. Lycka till hursomhelst!
38. Jakob | maj 26th, 2008 at 21:50
Fredrik:
Tackar och bockar!
39. Jakob | maj 26th, 2008 at 21:52
H:
Min egen erfarenhet säger mig att de flesta som är negativa mot andra på det här viset är sådana som aldrig kommer att lyckas själva och verkligen inte vill att någon annan ska lyckas om de själva inte gör det.
Skriv kommentar
Viss HTML tillåten:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed